Joey Nassif
Joey Nassif (Senior Orthopedisch adviseur) heeft al een lange geschiedenis bij OIM Orthopedie. In 1989 begon hij als instrumentenmaker bij één van de voorgangers van OIM. Er was toen nog geen onderscheid tussen productie en advies. De instrumentenmakers waren verantwoordelijk voor zowel het aanmeten en passen als het maken van de instrumenten. Tegenwoordig zijn die functies gescheiden.
Terug naar Libanon
Joey is afkomstig uit Libanon en in 2000 besloot hij terug te keren naar zijn geboorteland. Daar startte hij een eigen orthopedisch bedrijf. Na 16 jaar stopte hij met zijn onderneming om met vervroegd pensioen te gaan. Maar… het bloed kruipt waar het niet gaan kan en toen hij in 2020 weer naar Nederland ging, kwam OIM Orthopedie weer op zijn pad.
Passie
“Ik heb passie voor dit vak”, legt Joey zijn terugkeer bij OIM uit. “Ik doe dit werk met mijn verstand, kennis en expertise én met mijn hart. Met mijn werk kan ik mensen helpen en dat wil ik tot aan mijn pensioen blijven doen. Voor mijn vertrek naar Libanon had ik met heel veel plezier bij OIM gewerkt, dus toen ik de kans kreeg om terug te keren heb ik die aangegrepen. En nu werk ik sinds 2020 als Senior Orthopedisch adviseur bij de vestiging van OIM in Amsterdam.”
Hoge amputatie
De laatste jaren heeft Joey zich helemaal toegelegd op het adviseren op het gebied van prothesen. En dan vooral de prothesen na een hemipelvectomi: een hoge heupamputatie. Joey: “Hoe hoger de amputatie, hoe moeilijker het is om met een prothese te lopen. Ik zie vaak mensen die dachten nooit meer te kunnen lopen, van wie ook de arts eigenlijk dacht dat dat er niet meer in zat. Het is heel mooi als zo’n cliënt dan uiteindelijk na lang oefenen en trainen toch weer lopend naar buiten gaat. Dat je dat als team van adviseur, fysiotherapeut, revalidatiearts én patiënt bereikt.
Vertrouwen
Voor mij is het mooiste van orthopedie dat je het leven van mensen kan veranderen. Dat je met elkaar mooie resultaten haalt. Daar is vertrouwen tussen de adviseur en de patiënt voor nodig. Het is elke dag weer een uitdaging om ervoor te zorgen dat je patiënt blij de deur uitgaat. Want uiteindelijk is een tevreden patiënt een uithangbord voor OIM.”