Paul Marijnen
Ik ga voor het beste resultaat voor mijn klanten
Eva en ik komen allebei uit Noordwijkerhout. Haar moeder zat bij mijn broer in de klas en ik haalde mijn auto- en motorrijexamen bij haar oom. Dus ze staan heel dichtbij me. Daarom heb ik in het begin wel even nagedacht of ik haar wel moest begeleiden. Maar het voelt goed. Het zijn lieve, reële mensen en Eva zelf is echt een leuke meid en een fijne klant. Ik zie de mensen die bij mij komen overigens allemaal als klanten en niet als patiënten. Ze hebben een orthese nodig en dat is een hulpstuk. Geen medicijn. Voor de eerste kennismaking, het intakegesprek, heb ik geen persoonlijke richtlijnen. Ik ga er helemaal naturel in. Absoluut niet op de automatische piloot. Je moet erachter zien te komen, aftasten, wat de verwachtingen zijn en goed oppassen dat je zelf geen te hoge verwachtingen of valse hoop schept. Goed communiceren is dus belangrijk. De meesten van mijn klanten zijn kinderen. En ouders natuurlijk. Het komt wel eens voor dat ik voor een kind de in mijn ogen beste oplossing aandraag en dan tegen een muur oploop bij de ouders.
Als we daar niet uitkomen, overleg ik met de revalidatiearts hoe ver we willen gaan. Ik ben geen solist. Niemand kan dit in z’n eentje doen. Het is echt teamwork. Ik werk nauw samen met mijn collega’s, met verwijzers, revalidatieartsen, fysio- en ergotherapeuten. En we leren allemaal van elkaar. Ook met de zorgverzekeraars hebben we goede contacten. We hebben afstemming over de onderbouwing van aanvragen. Daar steken we veel energie in waardoor vele aanvragen worden gehonoreerd door de zorgverzekeraar. Ik ben hier bij Noppe Orthopedie vijftien jaar geleden als krullenjongen begonnen, heb de opleiding gevolgd en nu ben ik adviseur, meet ortheses aan, maak ze zelf… Het is prachtig, afwisselend werk. Ik voel me absoluut geen Moeder Theresa, maar ik vind het wél fijn om mensen te helpen en ik probeer altijd het beste resultaat voor mijn klanten te bereiken.
Lees ook het verhaal van Eva Roest, klant van Paul Marijnen.